O súťaži

Slovenská hudobná liga

Charakteristika súťaže

Slovenská hudobná liga (pôvodne Stropkovská hudobná liga, ďalej len „SHL“) - súťaž autorskej tvorby hudobných interpretov.

 

Zásadné zmeny SHL

Model súťaže

SHL sa koná raz za dva roky (ide o bienále) a vychádza z formátu základných kôl a finále. Do súťaže sa môžu prihlásiť všetky hudobné telesá bez žánrovej profilácie.

Počet základných kôl závisí od počtu prihlásených kapiel (cca 10-15). Organizujú sa v pravidelných intervaloch dvoj a viac kolovo (napr. piatok-sobota).

Do finále postupuje 6-8 najlepších interpretov (počet závisí od počtu prihlásených), ktorí dostali odporúčanie poroty pre finále. Jednu miestenku do finále dostane najlepší interpret s vekovým priemerom do 21 rokov, jedného finalistu určia hlasovaním fanúšikovia a ostatných vyberie porota.

Víťaza vyhlasuje odborná porota zložená z členov skupín a interpretov slovenskej hudobnej scény, zástupcov hudobných štúdií, vydavateľstiev, rádií, produkčných spoločností, organizátorov hudobných festivalov, partnerov súťaže a prominentných hostí, v minulosti ako Miro Tásler (IMT Smile), Ľubo Horňák (Elán), Julo Viršík, Martin Husovský (Komajota), Monika Agreby, Milan Herstek, Juraj Vančík, Monika Agrebi, Róbert Bartoš, Vlado Randy Gnepa, Rasťo Papp, Zoli Tóth, Peter Tomko, Martin Mihalčin (Heľenine oči), Mayo Petranin, členovia skupín Tublatanka, No name a ďalší.

Odborná porota SHL

História

História SHL

SHL začala písať svoju históriu v jeseni 2003.

Motiváciou k zorganizovaniu prvého ročníka bolo ponúknuť priestor amatérskym kapelám prezentovať svoju tvorbu pred širokým publikom.

Záujem hudobných skupín však povýšil SHL od 3. ročníka, ktorý sa konal na prelome rokov 2008/2009, z regionálnej prehliadky na modernú súťaž s celoslovenským rozmerom, v čom pokračoval aj jej 4. ročník, ktorý sa konal na prelome rokov 2011/2012, do ktorého sa prihlásilo 83 skupín z celého Slovenska.

Filozofia súťaže si postupne uložila za cieľ podporu talentovaných hudobníkov v širšom rozsahu a najlepším kapelám ponúka spoluprácu aj po uplynutí časového horizontu trvania súťaže.

Organizátori SHL chcú využiť svoje skúsenosti v maximálnej miere na to, aby sa SHL pre jej účastníkov stala odrazovým mostíkom k naštartovaniu ich ďalšej kariéry vo vyššom rýchlostnom stupni.

Súčasnosť

Oproti minulosti, kedy sa základné kolá uskutočnili len vo Svidníku, najzásadnejšou novinkou 6. ročníka je zmena miesta základných kôl. Organizátori chcú SHL priblížiť kapelám tak, aby mali minimálne náklady na cestovné a ubytovanie. Z toho dôvodu sa základné kolá uskutočnia v mestách ako Bratislava, Trnava, Žilina, Nitra, Banská Bystrica, Košice a Svidník, príp. iné.

Ďalšou zmenou je organizácia finále. Uskutoční sa v AUPARK Shopping Center Bratislava na veľkom pódiu.

Harmonogram súťaže

  • 09-12/2015            SHL - prihlásenie súťažiacich
  • 01-06/2016            SHL - základné kolá
  • 08/2016                 SHL - finále
  • 09/2016                 Finalisti SHL - vydanie Live CD z finále
  • 11/2016-05/2017   Víťazi SHL - nahrávanie a vydanie CD
  • 06/2017-10/2017   Vybraní finalisti SHL - "Final tour" koncerty

Súťažíme v týchto mestách

Mapa SHL

  • Bratislava
  • Trnava
  • Nitra
  • Banská Bystrica
  • Žilina
  • Košice
  • Svidník
  • Bratislava - finále
 

Ceny pre víťazov a finalistov

  • Nahrávanie albumu a jeho vydanie,
  • natočenie live videoklipu z finále,
  • zmastrovaný live singel z finále,
  • vytvorenie webovej stránky,
  • produkcia, PR a tlačový servis,
  • vecné hudobné ceny,
  • účinkovanie na partnerských podujatiach a festivaloch,
  • nasadenie do partnerských rádií,
  • a ďalšie.

Reklamný priestor pre partnerov

Neoddeliteľnou súčasťou podpory SHL je aj korektná komunikácia so sponzormi a partnermi, pretože práve od ich podpory bude závisieť komfort, ktorý máme v pláne ponúknuť interpretom a návštevníkom SHL.

Časový harmonogram od začiatku promo po ukončenie reklamného balíka je 10/2015–09/2017. Reklama bude uverejňovaná v médiách so zahraničným dosahom.

Hoci najväčšie percento, ktoré príde do kontaktu s našimi podujatiami, sa pohybuje vo vekovom rozpätí 16-40 rokov, dramaturgia bude nastavená štýlom, aby sme cieľovú skupinu vekovo a intelektuálne neobmedzovali.

Na celý obsah webovej stránky sa vzťahujú autorské práva. Jeho ďalšie šírenie, kopírovanie alebo iné použitie je možné len s písomným súhlasom autora.